Teknoloji

Perakendeci artık plan yaparken mağaza içi verileri analiz ediyor

Securitas Teknoloji’nin perakendecilere sunduğu yeni yazılım çözümü, mağazadaki tüm kameraları akıllı hale getirerek elde edilen verilerin ürün, fiyat, kampanya gibi planlamalara yön verecek analizlere dönüştürülmesini sağlıyor.

Verinin ‘yeni kral’ olduğu bir dünyada, her gün yüksek düzeyde veri üretme kapasitesine sahip olan perakende sektörü, bu gücü satış büyümesine ve müşteri memnuniyetine dönüştürmek için dijitalleşme adımlarını hızlandırıyor. Perakendecilerin verimliliklerini artıracak çözümler sunan Securitas Teknoloji, mağaza içi analiz platformları ile müşteri davranışlarını ölçerek perakendecilerin müşterilerini daha iyi tanımalarına ve veriye dayalı aksiyonlar almalarına da katkı sağlıyor.

Müşteriyi daha yakından tanıma fırsatı

Perakende mağazalarının çeşitli kampanya ve aksiyon planları yapabilmesi için hangi reyonda ne kadar süre kaldığını, mağazanın ne kadar trafik aldığını, trafik alan bölümlerin yüzde kaçının kadın, yüzde kaçının erkek olduğunu bilmesi gerekebilir. Securitas Teknoloji’nin perakendecilerle buluşturduğu en yeni çözüm, perakende mağazalarda mağaza içi çözümlerin kurulumunu çok daha kolay hale getiriyor. 3. taraf IP veya analog kameraları akıllı hale getirerek yüksek performanslı mağaza içi çözümler sunan analiz, perakendecilerin müşteri davranışını ve satın alma modellerini daha iyi anlamasına yardımcı oluyor. Perakende mağazalara çok hızlı adapte olarak ziyaretçi bilgilerini anlamlı hale getirir. Böylece bu anlamlı bilgiler ışığında müşterilerini daha yakından tanıma fırsatı bulan perakendeciler, pazarlama kampanyalarını ve planlarını buna göre geliştirebilmektedir.

Mağazaya giren kişi sayısını ölçerek dönüşüm oranı ile mağaza çalışanının satış performansını ölçer.

Securitas Teknoloji Pazarlama Müdürü Pelin Yelkencioğlu, analizin fiziksel mağazaların müşteri etkileşimlerini mümkün olan en üst düzeyde raporlamak üzere tasarlandığını belirterek, “Bu analiz bir perakende mağazada konumlandıktan sonra ziyaretçi sayısından çok fazla bilgiyi işliyor. yaş ve cinsiyet kırılımlarını analiz eder ve anlamlı çıktılara dönüştürür. Ayrıca ‘ısı haritası’ özelliği sayesinde ziyaret oranı yüksek departmanları/kategorileri de tespit ederek perakendecilerin mağaza performanslarını artırmak için kullanabilecekleri yol haritalarının hazırlanmasında en büyük yardımcı rolü oynuyor. Analizler, perakendecileri yeni ve farklı ürünler, fiyatlar veya alternatif kampanyalar için yönlendirir. Mağazadaki satış çalışanının performansının ölçülmesini sağlıyor.” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu