Ekonomi

RedNote, TikTok yasağı yaklaşırken ABD’de popülerlik kazanıyor

Investing.com — Popüler sosyal medya uygulaması TikTok’un önerilen ABD yasağı yaklaşırken, Çin sosyal medya uygulaması RedNote yeni kullanıcı sayısında bir artış gördü. Çin’de Xiaohongshu olarak bilinen uygulama, Amerikalı ve Çinli kullanıcıları çekiyor ve Pazartesi günü “TikTok Mültecileri” başlıklı canlı sohbete 50.000’den fazla kişi katıldı. Sohbet konuları yemekten gençlik işsizliğine kadar uzanırken, ara sıra Çin ve Hong Kong arasındaki yasa farklılıkları hakkında sorular da soruldu.

Uygulamanın ani popülaritesi, olası yasağın öncesinde ByteDance’e ait TikTok’a alternatif arayan Amerikalı sosyal medya kullanıcıları tarafından yönlendirildi. Şirkete yakın bir kaynağa göre, sadece iki günde 700.000’den fazla yeni kullanıcı Xiaohongshu’ya katıldı. Uygulama veri araştırma firması Sensor Tower’ın tahminlerine göre, uygulamanın ABD’deki indirmeleri bu hafta geçen yıla göre %200’den fazla, geçen haftaya göre ise %194 arttı.

ByteDance’e ait başka bir sosyal medya uygulaması olan Lemon8, geçen ay benzer bir indirme artışı yaşadı ve Salı günü Apple (NASDAQ:AAPL)’ın App Store listesinde en popüler ikinci ücretsiz uygulama oldu. Uygulamanın indirmeleri Aralık ayında %190 artarak yaklaşık 3,4 milyona ulaştı.

Ancak RedNote, ani kullanıcı akınına hazırlıksız yakalandı ve kaynaklara göre şirket şu anda İngilizce içeriği denetlemek ve İngilizce-Çince çeviri araçları geliştirmek için çalışıyor. Şirket, birçok Çin sosyal uygulamasının aksine, yalnızca yerel denetim kurallarına tabi olan tek bir uygulama versiyonu kullanıyor.

17 milyar dolar değerinde olan RedNote, kullanıcıların hayatlarını belgeleyen fotoğrafları, videoları ve metinleri düzenlemelerine olanak tanıyor. Uygulama, 300 milyondan fazla kullanıcısı için seyahat ipuçları, yaşlanma karşıtı kremler ve restoran önerileri sunan bir arama motoruna dönüştü. Uygulamanın ani popülaritesi, RedNote ile iş yapan Hangzhou Onechance Tech Corp. gibi bazı Çin borsasında işlem gören şirketlerin hisse fiyatlarında %20’lik bir artışa yol açtı.

ABD’li kullanıcı sayısındaki artış, ByteDance’in ulusal güvenlik endişeleri nedeniyle TikTok’u satması veya ABD’de yasakla karşı karşıya kalması için belirlenen 19 Ocak tarihinden önce gerçekleşiyor. TikTok şu anda yaklaşık 170 milyon Amerikalı tarafından kullanılıyor, bu da ülke nüfusunun yaklaşık yarısına tekabül ediyor ve özellikle gençler ve onlara ulaşmak isteyen reklamverenler arasında popüler.

Bazı kullanıcılar, Meta Platforms (NASDAQ:META)’a ait Facebook ve Instagram’a ve Elon Musk’ın X’ine alternatif olarak RedNote’a katıldı. San Diego, Kaliforniya’da yaşayan bir iş analisti ve içerik üreticisi olan Brian Atabansi gibi kullanıcılar, bu uygulamalarda TikTok takipçi tabanlarını yeniden oluşturma konusunda şüpheleri olsa da, TikTok’un organik topluluk oluşturma yönünü takdir ediyorlar.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu