Ekonomi

Ticaret Bakanlığı’ndan indirimli satış uyarısı

Kasım ayı boyunca tüketiciler “Efsanevi Kasım İndirimleri” ve “Büyük Cuma İndirimleri” gibi büyük kampanyaları heyecanla beklerken, herhangi bir mağduriyet yaşamamak için Ticaret Bakanlığı’ndan uyarı geldi.

Ticaret Bakanlığı Kasım İndirimlerinde yaşanabilecek aksaklıkların yaşanmaması konusunda uyardı

“Efsanevi Kasım İndirimleri” ve “Büyük Cuma İndirimleri” gibi büyük kampanyalar tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de sıklıkla tercih edilen pazarlama yöntemlerinden biri. Kural olarak bu tür kampanyalarda iyi niyetli olmayan satıcılar her zaman bulunur. Bu durumun önlenmesi için çeşitli kurumlar çalışıyor.

Ticaret Bakanlığı Olarak İndirimli Satış Kampanyalarında Mağduriyetten Kaçınmanız İçin Sizi Uyarıyoruz

(03.11.2023) pic.twitter.com/bYKtexEcda

— TC Ticaret Bakanlığı (@ticaret) 3 Kasım 2023

Ticaret Bakanlığı, resmi Twitter veya yeni adıyla X hesabında paylaşılan gönderide, indirimli satış kampanyaları sırasında mağduriyet yaşanmaması için hem tüketicilere hem de satıcılara bir takım uyarılarda bulundu.

Aylardır ilk kez: Hyundai’den dev indirim!

Tüketicilerin mağduriyet yaşamaması için şu hususların büyük önem taşıdığı belirtildi;

Alışveriş öncesi ihtiyaçların fiili tespiti.

Satıcı/tedarikçinin ön incelemesinin yapılması.

Satın alınacak mal veya hizmetin fiyatının emsallerine göre araştırılması.

İndirimli fiyatlara veya oranlara dikkat edin.

Web sitesi adresinin satıcıya veya sağlayıcıya ait olup olmadığının kontrol edilmesi.

Sosyal medya kanalları üzerinden yönlendirilen sayfalara dikkat edin.

Web sitesinin SSL sertifikası, 3D güvenlik gibi güvenlik unsurlarının olup olmadığının kontrol edilmesi.

Ödeme yapmadan önce tüketiciye iletilmesi gereken ön bilgilerin detaylı olarak okunması.

İndirimli satış kampanyaları veya uygulamaları yapan satıcıların/tedarikçilerin aşağıdaki hususlara dikkat etmesi gerektiği belirtildi;

İndirimli satışların başlangıç ​​ve bitiş tarihleri, indirimli satışa sunulan mal veya hizmetin büyüklüğü sınırlı ise bu büyüklüğün açık ve anlaşılır bir şekilde belirtilmesi gerekmektedir.

Hangi mal veya hizmetlerin indirimli satılacağı veya ne kadar indirim uygulanacağı konusunda tüketiciyi yanıltabilecek veya gerçekte olduğundan daha fazla indirim uygulandığı izlenimini yaratabilecek kelime veya görsellere yer verilmemesi.

İndirimin büyüklüğü veya oranı hesaplanırken indirimli fiyattan bir önceki fiyat esas alınır.

İndirimli satışa konu mal veya hizmetin fiyatı, indirimin uygulandığı tarihten önceki otuz gün içinde uygulanan en düşük fiyat esas alınır.

Fiyatın geçerlilik süresi veya stok sonu tarihi varsa bu süre ve stok büyüklüğü ilanlarda açıkça belirtilmelidir.

Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki Yorumlar kısmından bizlerle paylaşabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu